A kormány orosz orientációjának lehetséges okai

Az orbáni külpolitika, diplomácia és gazdaság-orientáció hosszú évek óta a Moszkvával és Vlagyimir Putyinnal való minél szorosabb együttműködést célozza. Ez a nevezetes "keleti nyitás" programja, mely Szijjártó Péter 2014 óta tartó miniszteri működését mindvégig jellemezte és jellemzi most is. Miközben Magyarország az Európai Unió és a NATO tagja, mindent megtesz a keleti diktatúrákhoz való közeledésért is. (Oroszország, Törökország, Azerbajdzsán, Irán, Kína ..stb)

orban_putyin.jpg

Paks II. kapcsán a Putyinnal való kapcsolat eleve szorosabb részünkről a legtöbb európai uniós országhoz képest, de ehhez jön, hogy az oroszokkal közösen hangoztatjuk a békepártiságunkat is, ami természetesen "Moszkva békéjét" jelenti, azaz Ukrajna teljes meghódolását (orosz gyarmattá válását). Felvetődik a kérdés: miért olyan erős Orbán Viktorban a ragaszkodás Putyinhoz és az oroszbarát politikához? A válasz három lehetőségben ragadható meg:

1.)Anyagi haszon, melyet az orosz gazdaságtól remél Orbán Viktor több formában is. Az egyik mindenképp az energiahordozók terén való szorosabb kapcsolat a másik pedig valamiféle közvetlen "jutalmazás" az országot vezető csoport számára (melyből nyilván elsőként részesül).

2.)Az európai uniós együttműködés lecserélése orosz együttműködésre, azaz közép vagy hosszútávon az Orbán számára terhes európai ellenőrzés helyett egy sokkal megengedőbb orosz-szövetség kialakítása, mely a hajdani keleti tömb (Szovjetunió) mintájára a Putyin vezette keleti államokat fogja össze. Ilyen keleti gazdasági összefogás már létezik csak egyelőre nem vagyunk még tagjai.

3.)Félelem Oroszországtól, Putyin gazdasági és katona erejétől. Ez egy sajátosan irreális percepció, mely nagyon is kialakulhatott Orbán fejében és folyamatosan arra ösztönzi, hogy megfeleljen az orosz vezetésnek.

4.)A kétkulacsos gazdasági-politikai "hintapolitika" mint amilyen annak idején Kállay Miklós miniszterelnök is folytatott 1942-1944 között az akkori nagyhatalmak, vagyis a hitleri német állam és a nyugati szövetségesek között. Ma ezt a putyini birodalom és az EU között csinálja az orbáni vezetés, mindkét féltől hasznot remélve.

Egyelőre nem világos, hogy a négy közül melyik állhat a szoros orosz-magyar barátság mögött csak az biztos, hogy semmiképp sem szolgálja a nemzeti érdekeket.

Köszönjük, hogy szavazott!

controler_uj_also.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://controler.blog.hu/api/trackback/id/tr7818052596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0.5 bit 2023.02.20. 06:10:45

"Az orbáni külpolitika, diplomácia és gazdaság-orientáció hosszú évek óta a Moszkvával és Vlagyimir Putyinnal való minél szorosabb együttműködést célozza."

vs Németország hosszú évek óta (Merkel időszak), pl. NS2

"Paks II. kapcsán a Putyinnal való kapcsolat eleve szorosabb részünkről a legtöbb európai uniós országhoz képest"

A legtöbb itt azt jelenti, hogy nem csak Orbán, hanem más európai ország is, pl. finnek. Másrészt a jelen levő atomenergia ellenesség kézen fogja az orosz ellenességet. Akik szerint rossz választás a Roszatom, azok nagy többségének a többi is. Annyira nem különleges az építés, hogy ebben a világon 60%-os részesedése van az oroszoknak.

"az oroszokkal közösen hangoztatjuk a békepártiságunkat is, ami természetesen "Moszkva békéjét" jelenti"

Bármilyen békepártiság "Moszkva békéjét" jelenti jelenleg, mivel az oroszok területeket foglaltak el. A nem "Moszvka békéje" a háború pártiságot jelent, mivel "Kijev békéjéhez" ki kell szorítani az orosz hadsereget ukrajnából.

Az majd a jövőben derül ki, hogy a békepártiság kinek kezdvez. Ha az ukrán hadsereg le tudja győzni az oroszokat akkor valóban moszkvának kedvezett. Ha végül oroszok kerekednek felül, akkor ukránok jobban jártak volna egy békekötéssel, mint sok tízezer emberáldozat után még nagyobb területvesztéssel járó háborúval.

A háború pártiság most azért kényelmes, mert annyira azért (még) nem akarja senki ukrajna győzelmét, hogy "Sztyeppei vihar" keretében kikergesse az oroszokat, mint három évtizede Szaddamot kuvaitból.

Amennyiben a "hadiszerencse" végül az oroszoknak kedvez, akkor valódi dilemma áll elő: béke az oroszokkal vagy valódi háborús részvétel katonák küldésével.

Bízzunk abban, hogy erre a kérdésre nem kell választ adni.

chrisred 2023.02.20. 11:16:57

Először is emeljük ki, hogy nem orbáni, hanem a rendszerváltó elit által fémjelzett gazdaságpolitikai trend, amit mindig a kormányon lévő erők próbálnak megvalósítani, és az ellenzék támadja. Harmincvalahány éve arra épül a gazdaságunk, hogy az olcsó munkaerő és az olcsó energia bevonzza ide a nyugati és távolkeleti tőkét. Márpedig olcsó energiát csak az oroszok tudnak biztosítani.

birkamenet 2023.02.20. 11:33:06

@0.5 bit:

Félbites, nem tudunk várni a jövőre, meg reménykedni abbvan, hogy a vén szaros putyinnak elég lesz, hogy csak az ukránokat népirtja ki, nem pofázunk, cserébe megkapjuk a rezsicsökkentett gázrezsó számlát.

birkamenet 2023.02.20. 11:39:21

@0.5 bit:

A finnek kifaroltak a ruszki a ruszki atomból, a németek már felezték a ruszki gázfüggőségüket.

Már csak a putyini csatlós államok tartanak ki putyin finanszirozàsa mellett, mint pl orbán meg vucic

Mérnork 2023.02.20. 13:52:03

@chrisred:
Így van, a kúrcsány feri is bőszen nyalta putyin valagát, amikor az övéi voltak 6almon.
Az első orbán kormányt meg az összes balfék szidta azért, hogy mér nem üzletel az oroszokkal, mer az pedig milyen nagyon megérné Mo.-nak.
Csak ilyenkor az összes balféknek szelektív amnéziája van és előadják véres szájú fotelharcost.
Aztán ha itt kopogtatna az orosz hadsereg, akkor ugyanolyan lelkesen fogadnák őket, mint '45-ben az elvtársaik a szovjeteket. ;-)))

Billy Hill 2023.02.20. 14:10:12

@Mérnork: A Zantall meg a Zorbán "hagyták elveszni az orosz piacot", hát mekkora genyaság volt az már...!

2024 2023.02.20. 14:18:23

Egyértelműen az első magyarázat a nyerő, a többi mind az ellenzéki mantra része. Szerintem köpd ki (úgyse fogod).

Egyébként pont akkor, amikor az általad minden jel szerint nem különösebben kedvelt Szíjjártó Azerbajdzsánnal megegyezett a gázszállításról, tehát már idéntől onnan is jönni fog a gáz hazánkba, mérsékelve ezzel az oroz gázkitettséget, nem tudom, miért erőlködsz.

2024 2023.02.20. 14:20:10

"Az egyik mindenképp az energiahordozók terén való szorosabb kapcsolat..."

Nem válik egyre szorosabbá, pont ellenkezőleg (lásd följebb).

Billy Hill 2023.02.20. 14:29:27

Kállaynak még két kulacsa volt (valszeg egy a munkahelyi pí-vizes ballonhoz, egy meg kirándulásokhoz a szabadban), míg utána Sztójay és Szálasi is csak eggyel dolgoztak. Hármuk közül ketten 1946-ig éltek, egyikük viszont 1967-ig, vajon melyik melyik, ill. hány kulacs használata a célravezető ebben a régióban?

chrisred 2023.02.20. 14:43:22

@Mérnork: Az fogadná lelkesen a vörös hadsereget, akit a Kremlben hasznosabbnak látnak gyarmati helytartóként, és az jelen pillanatban a ner.

birkamenet 2023.02.20. 14:49:22

@Mérnork:

Mivel gyurcsányferi nem volt EU bomlasztó, nem volt putyincsicska, nem tette Magyarországot a ruszkik energia gyarmatàvá, nem engedte be az országba a ruszki kémhálózati hordát, nem alakitotta át a magyar állami médiát 24/24-es Kreml Propaganda gépezetté, igy meg kell kérdezni, hogy mivel tudja putyin orbánt zsarolni, amiért ő mindezt megteszi a KGB-s diktátornak.
Lehet, hogy az van, hogy Viktátor vagy a femilije KGB-s? Há én ezt el se tudnám képzelni!

birkamenet 2023.02.20. 14:57:11

@Mérnork:

Ja fidernyák, 56- ban ti éppenséggel a ruszkik bejövetelét. Ha Viktátorod élt volna akkor, akkor milyen gyönyörűen festett volna az 57-es màjus 1-i disztribünön Kádár mellett. Vagy Kádár helyett.

2024 2023.02.20. 15:40:17

@birkamenet: "Mivel gyurcsányferi nem volt EU bomlasztó..."

A gyurcsányferit éppen leszarták Brüsszelben. Kiközösítették, rossz szemmel néztek rá, pont a Putyinnal ápolt bensőséges kapcsolata miatt.

"...nem volt putyincsicska..."

2009, Moszkva. Magán(!)jelleggel még akkor is találkozott Putyinnal, mikor már nem volt min. elnök. Kedélyesen cseverészett vele a világ dolgairól. Ráadásul ő volt mindeddig az egyetlen hazai politikus, aki táncba vitte az orosz elnököt/miniszterelnököt. Orbán mikor töltötte vele szórakozva a magánidejét??!

"...nem tette Magyarországot a ruszkik energia gyarmatàvá..."

Mint ahogyan Orbán sem. Csak adva van egy, az Oroszo. felé való energiafüggőségünk, amit éppen a gyurcsányferi elvtársai építettek ki még az előző rendszerben.

Röhej, hogy minden állításod annyira könnyen cáfolható.

chrisred 2023.02.20. 15:46:00

@2023: Sőt, még az is felmerült, hogy a lemondása után Schröderhez hasonlóan ő is pozíciót kap a Gazprom vezetésében.

ulpius66 2023.02.20. 19:18:22

Ha mán visszamentünk a '90-es évekig, akkor ismét csodálattal adózom azoknak, akik a ballibsikre savaznak, még mindig őket éltetik.......

Azokra az MSZMP, MSZP, SZDSZ-es utódokra, akik már a '80-as évek végén, de főleg a rendszerválétás után szétlopták az országot!

A gyurcsányi jól kiprivatizálta, AKKOR A LOPÁST PRIVATIZÁCIÓNAK HÍVTÁK, szóval jól kiprivatizálta magának az egész KISZ-vagyont, azt az akkori értéken 3-4 milliárd forintot...

Már a tesze-tosza Antall alatt is szétlopták az elvtársak az országot, amit meg az MSZP-SZDSZ 1994-98 között csinált, arra nincsenek szavak!!!!!!

Szarért-húgyért eladtak mindent ami mozdítható volt, vitték a németek, franciák, olaszok, belgák, stb-k a magyar BANKOKAT, közműveket, (gázt, vizet, villanyt) a magyar távközlést, MOL-t, MALÉV-et egész Ferihegyet, mindent-mindent eladtak az elvtársak!!!!!!!!

A BALLIBSIK SZERINT ORBÁN FŐBŰNE, HOGY VISSZASZEREZ MINDENT A KÜLFÖLDIEKTŐL!!!!!!

VISSZASZEREZTE, ISMÉT MAGYAR KÉZBEN VANNAK A BANKOK, A KÖZMŰVEK A MOL, A VODAFON, ÉS LASSAN ÚJRA A MAGYAROKÉ LESZ FERIHEGY IS!!!!!

MOCSKOS SZEMÉTLÁDA HAZAÁRULÓ BALLIBSIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(persze az sem nagyon különb tőlük, aki rájuk savaz........)

ulpius66 2023.02.20. 19:20:57

.... és akkor azt még ki is hagytam, hogy a külföldiek AZ ÖSSZES PROFITOT KIVITTÉK AZ ORSZÁGBÓL!!!!!!!
(fejleszteni pedig semmit sem fejlesztettek.....)

Zionnépe 2023.02.20. 20:00:51

@ulpius66: Azt azért tedd hozzá, hogy a magyar oktatás, kultúra,egészségügy és úthálózat, ivóvízhálózat és csatornahálózat az ára ezeknek.
Megéri ? Mert ezek egyre rosszabbak ám !

Zionnépe 2023.02.20. 20:02:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Komoly? Milyen keresztények vannak ott, akik az EU-ban nem illetve nem közelebbi értékeket képviselnek?

Zionnépe 2023.02.20. 20:08:10

@chrisred: Áruld már el,ha tudnak olcsó energiát biztosítani a kínaiaknak 25 dolláros áron gázt, akkor a nagy kebelbarát Magyarországnak miért nem? Pláne a kőolajból közel olyan drágán állítja elő az ország az üzemanyagot, mint a drágábból kint. Sőt pár környező országban olcsóbban is.
És akkor még nem volt szó az orosz metrókocsikról, az orosz covid vakcinákról (jelentősen drágábbak a nyugatiaknál), a Dunaferr sikersztoriról (v.ö. nem is müxenek a szankciók), az orosz kémbank, Paks II csak a pénzt szivattyúzza.
Segíts ki, ha kihagytam valamit a felsorolásból !

Zionnépe 2023.02.20. 20:11:17

@2023: Jut eszembe,ha van elég gáz Oroszországban és a vezeték sem sérült felénk, sőt jó barátai is magyaroknak, akkor mégis mi szükség azeri gázra? Meg miért nem kapjuk olyan kedvezményesen, mint Kína?

Zionnépe 2023.02.20. 20:20:19

@0.5 bit: Sajnos az utóbbi évtizedekben a legtöbb fejlettebb és európai ország épp csak a saját védelmére se egészen elegendő hadiipart tartott fent. Bízva abban, hogy az EU egységes és egymás védelmére kel külső (orosz?) támadás esetén.
Arra gondolom nem voltak felkészülve, hogy Ukrajnát kell megvédeni pláne odalogisztikázva mindent és a saját hazáikat meg kiüríteni. Ezt nyilván most sem akarják, mert az ördög nem alszik ugye.
Plusz Putyin ugye folyamatosan atomháborúval fenyegetőzik (remélem, ha elbukja a háborút az elsők között kell ezt felszámolnia hagynia) és félő, hogy a segítői révén (Kína, ÉKora, Fülöp-szigetek, Irán, de nekem Törökország is gyanús) kitörne a III. vh amennyiben egyszerűen jönne a sztyeppei kiseprés.

0.5 bit 2023.02.20. 21:08:29

@birkamenet: "Félbites, nem tudunk várni a jövőre, meg reménykedni abbvan, hogy
..."

Épp erről írtam, hogy még nagyon korai bármilyen következtetést levonni. Majd utólag lehet eldönteni végül kinek volt igaza.

Oroszoknak van nagyobb esélyük, de ettől függetlenül remélem mégis az ukránok nyernek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.20. 22:32:42

@Mérnork:
@2023: Igen. Fecót beengende a dácsájába. A kifutófiút meg nem engedi a küszöbön belülre. Tudom fáj nektek, de ez van. A helyén kezeli a gazdátokat.

birkamenet 2023.02.20. 23:05:00

@2023:

Tehát akkor orbán a KGB-s putyin bérence, EU bomlasztója, a ruszki kémhordának otthont adó hazaárulója, nem pedig a gyurcsányferkó. Köszi, hogy visszaigazoltad.

birkamenet 2023.02.20. 23:08:47

@ulpius66:

Mi van Győzije gomba, egy egész nspba került, mire a fidernyák tartótiszted kiötlötte, hogy milyen témával tereld el a topicot orbán gazdád putyini bérenc mivoltáról?

birkamenet 2023.02.20. 23:14:40

@2023:

orbánod épitette ki a teljes ruszki energia függőséget, az Otthon melege programja se állt másból, csak a ruszki gázzal való fűtés bebetonozásáról.
Pakssal meg Magyarországot nemcsak a ruszkik energiagyarmatává akarja tenni, hanem 50 évig az adósrabszolgájukká.

birkamenet 2023.02.20. 23:19:40

@ulpius66: "szóval jól kiprivatizálta magának az egész KISZ-vagyont"

Na meg a pártjának a székházát. Ezeknek az árából privatizálta el magának a felcsúti MZSMP-s párttitkár apha a bányákat. Aztán a gyereke meg nyomta be a közbeszerzések milliárdjait a fater bányáinak.

Jajehülyevagyok, ez nem is a gyurcsányferkó, hanem az orbán eftárs csalággya!

chrisred 2023.02.21. 04:44:41

@Zionnépe: Nyilván azért, mert függünk tőlük, és ezt akkor használják ki, amikor akarják.

2024 2023.02.21. 05:12:12

@birkamenet: "...orbánod épitette ki a teljes ruszki energia függőséget"

Ostoba hőzöngő barom Kurt.

Barátság kőolajvezeték - üzembe helyezés: 1964
Testvériség 1. gáztávvezeték - kiépítés és beüzemelés: 1975

Orbán Viktor - született 1963. május 31.

2024 2023.02.21. 05:16:27

@Zionnépe: Ha csak oroszból jön a gáz, az a baj. Ha máshonnan is, az a baj. Szóljatok a Belgának, zenésítse meg.

Argus_ 2023.02.21. 06:29:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Keresztényi értékrend szétlopni az országot, eltenni a közpénzeket és elárulni szövetségeseinket (az oroszoknak kémkedve)?

konrada 2023.02.21. 07:18:22

@Zionnépe: "Azt azért tedd hozzá, hogy a magyar oktatás, kultúra,egészségügy és úthálózat, ivóvízhálózat és csatornahálózat az ára ezeknek."

Pontosan. Az akkor kicsatornázott pénzek hiányoztak, hiányoznak ezekből is, mert azokból egy magasabb szintet lehetett volna elérni mára, így csökkent volna a lemaradásunk ezen területekről is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.21. 07:21:06

@Argus_:

Mi gond van kényszerszövetségeseink elárulásával?

Amit szétlopásnak nevezel, az meg az jelenti, kevesebb pénz jutott Soroséknak. Mi ezzel a gond?

chrisred 2023.02.21. 08:57:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az nyilvánvaló, hogy a polgári társadalomban az keresztény, aki valóban az akar lenni.

chrisred 2023.02.21. 08:58:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az, hogy mitől jobbak azok Sorosnál, akik ugyanúgy meglopnak minket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.21. 09:06:34

@chrisred:

Tehát ha húsevő fehér férfiként vegetáriánus néger nőnek vallom magam, akkor az vagyok?

konrada 2023.02.21. 10:26:29

@chrisred:
Kicsit cinikusan (bár személy szerint Soros biztosan kevesebbet lop(ott) ezeknél, igaz persze, nem volt egyedül;):
Amit Soros (& co) lop(ott) el, az a magyar gazdaságban nem nagyon van visszaforgatva, amit meg ezek, abból azért csurran-cseppen, mert az általuk lenyúlt Balaton-parti szállodák, a kastélyok, stb... építése, üzemeltetése - mivel határon belül van - a magyar építő ipart, beszállítókat, szolgáltató ágazatot, stb...

(Persze ettől ez még nem jó, de ha már tolvaj mindkét banda - és nincs a képben esélyesen jobb - akkor már itt költse el amit ellop, ne kifelé vigye mindet*)

*Mert azért annyira képben vagyok, hogy a mostani bagázsnak is van külföldi birtoka, tengeren jachtja, magánrepcsik, száz millás - nem itt gyártott;) autói, de azért honi gazemberként ide beágyazódva több pénzt költ el - ruház be itt, mint az, aki külhoniként nem nagyon szeretné, ha itt szem előtt legyen.

chrisred 2023.02.21. 14:19:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Összezagyválod a magatartást a fizikai tulajdonságokkal.

chrisred 2023.02.21. 14:22:01

@konrada: Tudtommal ezekre a balatoni partmegszállásokra állami támogatásokat kapnak, vagyis nem a saját magánvagyonukat költik, hanem az adófizetők pénzét.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.21. 18:25:53

@konrada:
@chrisred: És persze egy esetleges bukás után nem adnák el külföldieknek, mert ők annyira de annyira nemzetiek. Ja nem.

Control

Véleményblog a bel- és külpolitikai folyamatok, hírek, tendenciák elemzésére és történelmi érdekességekre fókuszálva.

Utolsó kommentek

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az elnökséggel valószínűleg új pénzforrások felett diszponálhat a magyar vezetés" A "valószínűle... (2023.06.19. 18:49) Az EU soros elnöksége
  • Nanga Parbat: Ezt nem fogja kitenni az Index! :) Túl Fidesz-ellenes! :))) (2023.06.19. 15:04) Az EU soros elnöksége
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kubai peso kimaradt. Eleve abszutd, hogy az árfolyam nomimális mértékét nézed. Ha Orbán holnap... (2023.04.03. 13:50) A világ 10 leggyengébb valutája
  • fkv.119: A hungarisztáni buznyák hol van a listáról? Ez így kamu... (2023.04.03. 13:50) A világ 10 leggyengébb valutája
  • larvar0: @Ződ2000: Venezuelában meg Iránban a helyi populisták hatalomra kerülése előtte se a helyi emberek... (2023.04.03. 13:50) A világ 10 leggyengébb valutája
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az elnökséggel valószínűleg új pénzforrások felett diszponálhat a magyar vezetés" A "valószínűle... (2023.06.19. 18:49) Az EU soros elnöksége
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kubai peso kimaradt. Eleve abszutd, hogy az árfolyam nomimális mértékét nézed. Ha Orbán holnap... (2023.04.03. 13:50) A világ 10 leggyengébb valutája
  • Dewer_: Kína béketerve: dewer.blog.hu/2023/02/27/kina_12_pontos_beketerve (2023.02.27. 22:03) Ki bírja tovább: Putyin vagy a nyugat?
  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @konrada: @chrisred: És persze egy esetleges bukás után nem adnák el külföldieknek, mert ők annyir... (2023.02.21. 18:25) A kormány orosz orientációjának lehetséges okai
süti beállítások módosítása